Tag Archive for ramadhan

Hadiah Terbaik Buat Ayah & Mak di Bulan Ramadhan

Bulan Ramadhan adalah bulan yang penuh keberkatan bagi kita orang Islam.  Pada bulan ini lah umat Islam akan bersatu mengerjakan salah satu tuntutan Islam iaitu berpuasa.

 

jom-bertarawih

 

Dalam bulan Ramadhan juga kita akan mengerjakan terawikh pada sebelah malam nya.  Ada masjid/surau yang memang mengerjakan terawikh 8 rakaat bagi memudahkan jemaah nya.  Ada juga yg sambung sehingga 20 rakaat.  Sampai ada yang memberitahu solat terawikh ditempat nya dijalankan selama 2 jam bagi menghabiskan 20 rakaat.

 

Bagi kita yang berusia muda remaja, mungkin solat terawikh 20 rakaat selama 2 jam itu tidak membebankan.  Tetapi bagi ayah dan mak kita yang sudah mengjangkau usia emas, mungkin lutut mereka mula ‘ketar’ selepas 4 rakaat.  Untuk menghabiskan 8 rakaat mungkin agak berat untuk mereka, tambah-tambah lagi jika imam tu baca macam “bullet train”. Kesian mereka nak rukuk, sujud mengikut rentak imam yang sangat laju.

 

Mak saya sudah mengamalkan mengambil BB Plus Collagen sudah lebih setahun.  Pada mula nya Mak memang seperti yang saya sebut diatas.  Beliau mengalami sakit lutut yang memang agak menyekat nya untuk solat dengan biasa. Beliau terpaksa mengambil masa sedikit dari bangun tahiyat untuk berdiri semula. Tuhan saje tahu betapa sakitnya lutut beliau ketika itu.  Tetapi selepas minum BB Plus Collagen untuk beberapa hari, beliau rasa perubahan yang besar terutama sekali masa solat. “Ja.. lutut mama dah tak sakit!  Alhamdulillah”… So sekarang beliau memang menjadi jurucakap BB Plus Collagen lah bila bab-bab sakit lutut ni 🙂

 

BB Plus_beautifulpleasure7

 

 

Lebih 6 bulan yang lepas, saya menghadiahkan Mak seunit Bio Velocity Sleep Mate (BVSM) bagi meningkatkan tahap kesihatannya.  Memang saya dah niat nak bagi lebih awal, tetapi memang susah nak pujuk orang tua untuk ambil pemberian anak kan… Anyway, semenjak menggunakan BVSM, mak dah tak guna tilam far infra red yang di beli 5 tahun dahulu lagi.  Katanya BVSM mudah untuk dibawa kemana-mana.  Oleh kerana Mak seorang yang aktif pergi kelas agama, persatuan NGO dan juga menjaga 3 orang cucu lelaki yang sangat aktif, beliau kata BVSM memang banyak membantu beliau untuk aktif setiap hari. Beliau juga baru menceburkan diri menjadi mutawif untuk Umrah.  Dan ketika beliau ke Mekah/Madinah bulan lepas, beliau tidak ketinggalan membawa BVSM bersama.  Tujuan utama ialah untuk memulihkan tenaga semasa beribadat.  Tetapi ketika menjalankan tugas, dan ada para jemaah beliau yang tidak sihat, memang beliau berkongsi BVSM beliau dengan mereka dan Alhamdulillah ia sangat bermanfaat kepada mereka. Umur mak 64 tahun tetapi memang tak nampak macam 64 tahun.  Alhamdulillah kerana saya mempunyai rezeki yang lebih dah dapat hadiahkan yang terbaik untuk Mak saya.

 

20140627_190801_Fotor

 

Selain Mak, Ayah saya juga mengamalkan minum BB Plus Collagen setiap hari.  Ayah seorang yang aktif menulis dan juga sedang menghabiskan PhD nya di UKM.  Jadi beliau memang selalu berjaga lewat hingga tengah malam sampaikan waktu tidur beliau dah jadi tunggang langgang.  Tambah pula beliau adalah seorang perokok tegar dari dulu sampai sekarang.  Berusia 67 tahun, beliau ada bagitahu yang tangan beliau sudah mula menggeletar, mungkin tanda awal arthritis.  Beliau juga mempunyai resdung yang teruk.  Apabila beliau mula minum BB Plus Collagen, malam tu terus boleh tidur nyenyak!  Dan lepas beberapa hari, tangan beliau pun mula rasa pulih.  Resdung pun mula berkurangan.  Anak mana yang tak gembira bila dapat memberi produk kesihatan yang dapat memulihkan kesihatan mak dan ayah nya…

 

wpid-PhotoGrid_1392177443875.jpg

BB Plus Order

 

 

Mak & Ayah kita dah besarkan kita dan belanja beribu ringgit untuk kita semasa kecik.  Apa kata kita berikan hadiah yang terbaik buat mereka: kesihatan yang berpanjangan (in sya Allah) agar mereka dapat meneruskan amalan mereka dalam bulan yang penuh keberkatan ini.

 

 

BB PlUS COLLAGEN

 

BB Plus_beautifulpleasure17

Harga BB Plus Collagen:

Sekotak: RM198 (20 sachet)

Promosi:  Beli 3 kotak dan percuma 1 kotak + pos percuma

SMS/Whatsapp: BB Plus Promo <space> Nama <space> Lokasi ke 012 284 5882

 

 

BVSM

What is BVSM_6

 

Harga Bio Velocity Sleep Mate (BVSM)

Seunit: RM1,488

Promosi:  Beli 3 dapat unit ke-4 dengan harga RM450

Ataupun

Promosi: Beli 1 dengan harga yang sangat rendah

SMS/Whatsapp: BVSM Promo <space> Nama <space> Lokasi ke 012 284 5882

 

 

Promosi berjalan sepanjang bulan Ramadhan.

Jangan lambat, nanti habis stock siapa yang rugi? Sms/whatsapp me now!

wpid1423-wpid-signature2.jpg

Ramadhan Al-Mubarak

It is here again!

The holy month of Ramadhan….

I would like to wish all readers of this blog a blessed Ramadhan. Semoga segala amalan kita diterima olehNya.  InsyaAllah…

http://zahureen.com/wp-content/uploads/2013/07/PicsArt_1373292313595.jpg

In conjunction of this holy month, every purchase of Premium Beautiful corset, Bio Velocity Sleep Mate, Biozone Food Purifier, BB Plus Collagen, Marine Essence Personal Care series and all other Hai-O products from me, 10% of the proceeds will be donated to charity (I shall announce the name of the charity body once confirmed).  So, let’s shop for a good cause!

zahureen@gmail.com

012 284 5882

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...